سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ چیست 4

 

امروزه ریمپ خودرو در ایران و جهان مورد استقبال قرار گرفته است. در این مقاله از مزایا و معایب این فرایند خواهیم گفت و این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با چندین سال تجربه و علم کافی در این خصوص موفق بوده است و در مسابقات درگ و ریس ایران افتخارات زیادی را کسب کند. با دکتر ریمپ همراه باشید. 

آیا ریمپ کردن ضرری هم دارد؟

این سؤال خیلی از شما دوستان است، جوابش هم بله است و هم خیر. خیلی مهم است که بدانیم چه کسی تیون انجام میدهد ما مهندسین کامپیوتر خبره زیاد داریم.

کسانی که نرم افزار ها را راحت حک کنند.

قفل نرم افزار را بردارند.

کسانی که می توانند دسترسی پیدا کنند به یک سری جداول و مقادیر مختلف

از همه مهم تر این است که آ ن ها بدانند با تغییر دادن آن پارامترها و آن اعداد و تایپ کردن یک عدد جدید توی آن جدول چه اتفاقی در موتور می افتد؟

در واقع یک تیونر خوب اول باید یک مکانیک خوب باشد، باید موتوری ماشینی که تیون می کنند خوب بشناسد و بتواند در واقع پیش خودش بتواند تصور کند با این تغییر چه اتفاقی توی آن موتور می افتد؟

این است که صرفاً مثل یک بازی کامپیوتری یک سری عدد را بالا و پایین بکنیم این تیون نیست، این میتواند عاقبت خیلی اسفناکی داشته باشد مخصوصاً توی ماشین های توربو.

در ریمپ مواظب خودرو های توربو باشید

در ماشین های توربو با تغییر دادن مقدار سوخت، با کم کردن یا زیاد کردن می توانید حرارت موتور را به شکل وحشتناکی پایین بالا ببرید و عمر یک موتور را خیلی زود کوتاه کنید و موتور از بین برود. همین طور در جداول جرقه، همین طور در جداول حساسیت های عمل گرها خیلی راحت میشود یک سنسور را حذف کرد، می شود یک سنسور را کم اثر کرد اما نتیجه ای در مدیریت موتور می دهد و نحوهی کارکرد موتور میتواند عاقبت خیلی خطرناکی داشته باشد.

در مقاله قبل ریمپ چیست این فرایند را کاملا توضیح داده ایم.